maanantai 12. marraskuuta 2012

Jeesus Nasaretilaisen kirje 10.11.2012 ehtoollisen vietosta


Annoin ruumiini ja vereni teidän edestänne, jotta jokaisella, joka uskoo Minuun ja sen tähden ottaa kasteen, olisi pääsy valtakuntaani. Kuolin kivuliaasti ristillä. Olin uskollinen Taivaan Isälleni. Ette pysty ymmärtämään, miten paljon olen teitä rakastanut. Ymmärrätte sen vasta taivaassa.

Miljardien galaksien luominen ja tässä maailmankaikkeudessa ainutlaatuisen elämän luominen yhdelle planeetalle oli minulle helppoa. Kuolema ristillä on ollut Minulle kaikkein vaikein asia, mitä olen koskaan tehnyt. Minun rakkauteni lapsiani kohtaan on kaikkein suurin voima, joka ohjaa Minua. Sen takia pystyin vapaaehtoisesti kärsimään ristinkuoleman.

Vanhan liiton aikana pääsiäisateria nautittiin sen muistoksi, kun johdatin Israelin kansan vapauteen Egyptistä, erämaan läpi luvattuun maahansa. Pääsiäisateria oli viimeinen ateriani. Asetin silloin ehtoollisaterian, jotta muistaisitte minun kuolemani ristillä. Tämä on uusi liitto, jossa ruumiini ja vereni korvaa pääsiäisenä uhrattavan virheettömän ja tahrattoman karitsan.

Olin virheetön ja tahraton Karitsa. Kukaan muu ihminen ei ole ollut virheetön eikä tahraton. Viaton vereni puhdistaa Minuun uskovat lapseni synneistä.

Toivon, että nautitte säännöllisesti ehtoollisen, koska se lähentää teidän ja Minun välistä suhdetta. Kun juotte vertani, niin juotte Pyhää Henkeäni. Kun syötte ruumistani, niin syötte Sanaani. Minä olen teille elämän leipä ja vesi.

Joh. 6:53-58: "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet. Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja niin kuin minä saan elämäni Isältä, niin saa minulta elämän se, joka minua syö. Tämä on se leipä, joka on tullut alas taivaasta. Se on toisenlaista kuin se ruoka, jota teidän isänne söivät: he ovat kuolleet, mutta se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti."

Kun luette Minun Kirjaani ja teette oppimanne mukaan Taivaan Isänne tahdon, niin Seitsemän Henkeäni alkaa teissä vaikuttamaan ja sielunne lamppu täyttyy öljyllä, Minun Pyhällä Hengelläni. Kun rukoilette Minun kasvojeni edessä, niin Pyhä Henkeni pääsee antamaan teidän elämällenne suuntaa. Jokainen voi oppia kuulemaan hiljaisen ääneni.

Rukoilkaa ahkerasti, hengessä ja yksin huoneessanne, niin Pyhä Henkeni pääsee vaikuttamaan teihin. Rukoilkaa Isä Meidän -rukous joka päivä.

Olenko tarkoittanut, että ehtoollinen kelpaa Minulle vain papin suorittamana sakramenttina? Jos teillä ei ole mahdollisuutta saada paikalle pappia, niin pitääkö silloin jättää ehtoollinen nauttimatta?

En asettanut ehtoollista, jotta vihityt papit voisivat omia sen suorittamisen itselleen. Ehtoollinen on ateria, joka nautitaan yhdessä seurakunnan, oman perheen tai Minuun uskovien ystävysten kesken. Kussakin seurakunnassa on järjestyksensä siitä, miten nautitte ehtoollisen seurakunnan kokouksessa. Mutta vihittyä pappia ette välttämättä tarvitse, jos haluatte nauttia ehtoollisen Minun ristiinnaulitsemisen muistoksi.

Voi, miten paljon pitäisin siitä, jos perhe jokainen kerta aterioidessaan yhdessä nauttisi myös ehtoollisen ruokarukouksen yhteydessä.

Matt. 4:4: "Mutta Jeesus vastasi: "On kirjoitettu: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta.'" 

 
Ennen ehtoollisen nauttimista, jokaisen tulee miettiä hetken, mitä syntejä on tehnyt. Sen jälkeen tulee hengessä rukoillen pyytää anteeksi syntejään Minulta. Minun vereni ja ruumiini ovat Pyhiä ja sen tähden ne tulee nauttia arvokkaasti.

1. Kor. 11:23-29: "Olen saanut Herralta tiedoksi tämän, minkä olen myös opettanut teille: Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni." Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."

Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te siis julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kun hän tulee. Niinpä se, joka arvottomalla tavalla syö tätä leipää ja juo Herran maljasta, tekee syntiä Herran ruumista ja verta vastaan. Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."

Älkää pelätkö, että tekisitte muotovirheitä ehtoollista nauttiessanne. Kun minun lapseni haluaa nauttia ehtoollisen, niin en moiti siitä, että epävarma lapseni vahingossa kompuroisi jossain kohtaa ehtoollisateriaa. Päin vastoin, Minun sydäntä lämmittää suuresti se, että joku haluaa nauttia ehtoollisen. Katson kunkin sydämeen ja näen, kun lapseni pyrkii nauttimaan arvokkaasti ehtoollisen ja hän on vilpittömän katuva.

Ehtoollinen nautitaan juomalla punaviiniä tai rypälemehua minun verenäni ja syömällä leipää minun ruumiinani. Rakkaat katoliset lapseni, on syntiä jättää punaviini tai rypälemehu pois, koska silloin ette nauti vertani. Älkää uskoko sitä saatanan valhetta, että kun lihassa on verta, niin leipä yksin riittäisi.

Jos kuvittelette, että pappia tarvitaan rukoilemaan leipä ja viini toiseksi niin, silloin ette tunne Minua. Kun elätte Minun kanssa läheistä elämää, ette tarvitse kuvia, patsaita, pyhäinjäännöksiä eikä materian muuttamista toiseksi. Te tarvitsette uskoa, rakkautta, nöyryyttä, rukoilua ja tottelevaisuutta Taivaan Isälle. Teidän tulee lukea Minun Kirjaani, jotta opitte tuntemaan Minut ja Taivaan Isän tahdon.

Rakkain terveisin,

Minä Olen, Jeesus Nasaretilainen, Yeshua HaMashiach, Karitsa, Ihmisen Poika, Kaikkivaltias Luoja, Isä Poika ja Pyhä Henki.



Oheismateriaalia

Katolisen kirkon ehtoollisesta

Monissa katolisissa kirkoissa kirkoissa, erityisesti Etelä-Euroopassa, nautitaan ehtoollinen ilman viiniä siis pelkän leivän kanssa. Kirkko uskoo, että papin siunatessa leivän, se muuttuu lihaksi. Koska liha sisältää verta, niin viiniä ei kuulemma tarvitse nauttia. Tällainen toteamus on aika kummallinen, koska Raamattu kieltää veren nauttimisen (3. Moos. 17:14) ja sellaisen lihan nauttimisen, josta ei ole laskettu verta pois (1. Moos. 9:4). Kaikki sen huomaavat, ettei leipä muutu lihaksi, kun sen nauttii. Leipä maistuisi ja tuntuisi lihalta suussa, jos niin olisi ollut tarkoitus. 

Leivän ei edes ole tarkoitus muuttua lihaksi. Kyseessä on muistoateria, jossa kadutaan tehtyjä syntejä Jeesuksen, Yeshuan edessä ja nautitaan leipä sekä viini ristin sovitustyön muistoksi (1. Kor. 11:24-25). Raamattu puhuu nimenomaan leivän syömisestä sekä juomisesta maljasta (1. Kor. 11:27). Kyseessä on Jeesuksen, Yeshuan tekemä sovitustyö ristillä, joten ehtoollinen tulee nauttia arvokkaasti ja uskoen siihen, mitä Jeesus teki ristillä meidän syntien sovittamiseksi. Jos nauttii ehtoollisen niin, ettei usko Jeesuksen sovittaneen ristillä syntejä ja heränneen kolmen päivän perästä kuolleista, niin se syö ja juo itselleen tuomion (1. Kor. 11:29).

1. Kor. 11:27-29: "Niinpä se, joka arvottomalla tavalla syö tätä leipää ja juo Herran maljasta, tekee syntiä Herran ruumista ja verta vastaan. Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion." 

On arvotonta nauttia ehtoollinen ilman juomaa. Joka sen tekee, niin tekee syntiä Herran ruumista ja vertaa vastaan. Erityisesti tästä ovat vastuussa ne kirjanoppineen papit, jotka jakavat ehtoollisen ilman viiniä. Heiltä odotetaan, että he ymmärtävät tämän asian. Ehtoollisen toimittaminen ilman juomaa on erittäin vakavaa syntiä.

Kannattaa huomata, että viimeisellä aterialla Juudas Iskariot söi vain happamattoman leivän. Jeesus kastoi leipäpalaa suolaan, mikä oli tapana pääsiäisaterialla ja antoi sen Juudas Iskariotille. Sen syötyään Juudas Iskariot lähti kavaltamaan Jeesuksen, eikä jäänyt juomaan viiniä maljasta. Jos nauttii ehtoollisen ilman viiniä, niin tekee samoin kuin kavaltaja Juudas Iskariot.

Joh. 13:21-30: "Näin Jeesus puhui. Järkyttyneenä hän sanoi heille: "Totisesti, totisesti: yksi teistä kavaltaa minut." Opetuslapset katsoivat toisiaan ymmällään, tietämättä, ketä hän tarkoitti.

Yksi opetuslapsista, se joka oli Jeesukselle rakkain, oli aterialla hänen vieressään. Simon Pietari nyökkäsi hänelle, että hän kysyisi Jeesukselta, ketä tämä tarkoitti. Opetuslapsi nojautui taaksepäin, Jeesuksen rintaa vasten, ja kysyi: "Herra, kuka se on?" Jeesus vastasi: "Se, jolle annan tämän leivänpalan." 

Sitten hän kastoi palan ja antoi sen Juudakselle, Simon Iskariotin pojalle. Silloin, heti kun Juudas oli sen saanut, saatana meni häneen. Jeesus sanoi hänelle: "Mitä aiot, tee se pian!" Kukaan aterialla olevista ei ymmärtänyt, miksi Jeesus sanoi hänelle näin. Koska Juudaksella oli hallussaan yhteinen kukkaro, jotkut luulivat, että Jeesus oli käskenyt hänen ostaa jotakin juhlaa varten tai antaa almuja köyhille. Syötyään leivänpalan Juudas lähti heti ulos. Oli yö."